POWER ökar sin försäljning i Norden med Visma Sign
POWERs viktigaste kundgrupp är privatpersoner som köper vardagselektronik. POWER använder digital signering för sina avtal, fullmakter och styrelsemötesprotokoll.
Visma Sign är en smart lösning både för kunderna och företaget
Andrè Skavhaug, Shared Service Center Manager på POWER, berättar att POWER är Nordens nya elektronikgigant som med sina 200 butiker – fysiska butiker och onlinebutiker i Norge, Danmark och Finland samt en onlinebutik i Sverige – sysselsätter 4 400 medarbetare, och företaget fortsätter att växa.
Företaget med huvudkontor i Lørenskog i Norge fick upp ögonen för Visma Sign förra året i samband med pandemin.
”När landet började stängas ned i mars 2020 blev det tydligt att vi saknade ett verktyg för digital signering av dokument som kunde användas på hemmakontoret, kontoret och i alla våra 200 butiker”, säger Skavhaug.
POWERs viktigaste kundgrupp är privatpersoner som köper vardagselektronik, och utbudet är både brett och varierat.
”Vi säljer elektronik till köket, vardagsrummet, badrummet, sovrummet, kontoret, garaget, bilen, trädgården, cykeln, stugan eller kompletta smarta hem”, berättar han.
Företaget strävar efter att hålla sig uppdaterat och samtidigt erbjuda sina kunder konkurrenskraftiga priser.
På POWER vill vi alltid ligga steget före, eftersom vi vet att smarta, effektiva lösningar håller priserna nere samtidigt som det ger den bästa köpupplevelsen till kunderna.
Även Visma Sign bidrar till att vi kan vara smarta och ha förmånliga priser. POWER använder digital signering för sina avtal, fullmakter och styrelsemötesprotokoll.
”Det fanns en möjlighet att anpassa de lösningar för digital signering för kunder som vi använder i våra butiker idag, men vi hade varken tid eller kapacitet att genomföra anpassningen själva. Den färdiga lösningen från Visma Sign var precis det vi ville ha”, säger Skavhaug.
”Efter en genomgång av både priser och funktioner visade sig Visma Sign vara det bästa alternativet.”