Produkt och användning

Behöver du hjälp med Visma Sign? Möt Vispert, vår AI-baserade assistent!

2 min lästid | 3.12.2024

Den AI-drivna chatbotten Vispert finns nu tillgänglig för alla Visma Sign-användare på vår supportsida, dygnet runt, utan avbrott.

Vår ambition är att integrera AI:s fördelar i vardagen för Visma Sign-användare och göra det enkelt att dra nytta av teknologin. Vispert svarar på frågor om tjänsten genom att automatiskt samla information från vår supportsida.

Det är alltid en bra idé att fråga chatbotten om hjälp när du behöver det. Vispert kan snabbt hantera stora mängder information baserat på supportsidans artiklar. Du får svar direkt, utan att behöva läsa igenom instruktionerna själv eller skicka e-post. Om det mot förmodan inte går att hitta ett svar, visar Vispert hur du kan kontakta supporten för personlig hjälp.

Tips för att använda Vispert

Vispert är en effektiv hjälp, och med några tips kan du enklare få rätt svar. Använd gärna de termer som syns i Visma Signs användargränssnitt i dina frågor. Till exempel hittar du lättare information om du använder “dokument” istället för “papper”, beroende på ordvalen i gränssnittet och instruktionerna.

Det är också bra att använda hela meningar och ställa en fråga i taget. Om du inte får ett svar första gången, försök omformulera frågan och se till att den endast berör ett ämne.

Vispert sätter stor vikt vid datasäkerhet från början, så undvik att skicka känsliga personuppgifter i chatten. Vispert har inte tillgång till kunddata eller inställningar i Visma Sign, utan baserar sina svar enbart på offentliga instruktioner från supportsidan.

Personlig hjälp alltid tillgänglig trots AI

Även om Vispert hjälper till på supportsidan dygnet runt, finns Visma Signs kundtjänsts erfarna proffs alltid tillgängliga för dig. Om Vispert inte hittar svar på din fråga, informerar den om hur du kan kontakta kundtjänsten, där du får prata med en människa.
Om din fråga kräver en djupare förståelse för sammanhang eller hantering av kunddata, rekommenderar vi att du direkt kontaktar kundtjänsten. Detta gör du enklast via chattverktyget som finns i produkten.

Prata med Vispert direkt
Du hittar chatten längst ner till höger på supportsidan.

Terhi Tella

Terhi Tella jobbar med marknadsföringen av Visma Sign. Hon inspireras av värdeskapande kommunikation och ämnar att se saker och ting från kundens perspektiv.