Produkt och användning

Visma Sign får en ny visuell profil och logotyp

2 min lästid | 28.9.2022

Med tydliga ambitioner till att förenkla avtalshanteringen för alla företag i Norden uppdaterar Visma Sign sin visuella profil.

Sen sin lansering år 2010 har Visma Sign haft som sin strävan att vara den bästa, smidigaste och tryggaste lösningen på marknaden inom digital signering. Framtidens ambition är att bli en desto mångsidigare tjänst och erbjuda en helhetslösning för företagets alla avtalsprocesser – allt från signering till arkivering.

Ett varumärke är mer än bara en logga

Den nya mångsidigare visuella profilen ska kommunicera just denna större ambition. Förändringen går utöver logotypen. Hela den nya grafiska profilen består av färger som kopplas med tillit, pålitlighet och iver – känslor som vi strävar efter att Visma Sign väcker hos sina användare.

Det nya varumärket kommer till liv under oktober 2022. Den uppdaterade logotypen kommer synas in i programmet och samtidigt kommer den nya fräscha grafiska profilen implementeras på hemsidan.

Madeleine Sandler

Madeleine Sandler jobbar som marketing specialist på Visma Sign. Hon är intresserad av strategier för hur företag kan jobba mer effektivt - utan att det går på bekostnad av säkerhet eller miljö.