Digital signering för nyföretagare

Grattis till
nystartat!

Avtal är bland det viktigaste ett företag har.
Se till att du ingår dem med rätta personer och sparar dem säkert på en plats – från start.

Över 60,000 företag litar på Visma Sign

Hur fungerar det?

Med Visma Sign skickar du iväg avtal för signering med BankID superenkelt, ladda upp ett pdf, välj mottagare och sänd!

Efter att alla signerat, sparas dokumentet direkt i arkivet i systemet.

Enkelt att komma igång och använda

Visma Sign kräver varken förhandskunskaper eller ett ingående uppstartsprojekt. Bara att registrera dig online och du är klar.

Snabbare processer

90% av avtal som skickas via Visma Sign signeras inom 24h.

Alla avtal på ett ställe

Efter signering arkiveras avtalet automatiskt i rätt mapp i Visma Sign. Du kan anpassa vem som har tillgång till mapparna i systemet.

signera avtal i visma sign

Tre anledningar till att välja
digital signering & arkivering

1.

Effektivt avtalsflöde

Sköt alla delar av avtalsprocessen online. Alla signerade kontrakt arkiveras automatiskt med Visma Sign.

2.

Sparar tid och pengar

Glöm skrivare, scanner, kuvert och frimärken och väntetid – med Visma Sign betalar du bara för signaturen, inte processen.

3.

Säkerhet i varje steg

Du vet alltid vem du ingår avtal med tack vare BankID & kompletta audit trails och bevarar avtal på ett GDPR-vänligt sätt.

Att få en digital inbjudan och signera med BankID ger en trovärdig stämpel på avtalsprocessen. I efterhand tänker man att varför höll vi på så himla länge med traditionell signering?

Annie Steen, Personalansvarig

Övergången har minskat företagets ledtider enormt, i många fall med flera veckor. Det i sin tur innebär att vi kan ha kortare lagerhållning och dessutom får bättre likviditet eftersom vi får ut fakturorna snabbare.

Henrik Teledahl, Ekonomiansvarig, Haglöf & Nordkvist

Kom igång med Visma Sign!

Registrera dig för en provperiod och få tillgång till alla funktioner.

Den kostnadsfria provperioden innehåller fem signeringar. Inget kreditkort eller fakturauppgifter behövs.