Visma Sign + Severa

Från signatur till lönsamt projekt

Signera offerter, ingå projektavtal och få referenser godkända med en smidig Severa-integrering.

Smidigt från
signering till genomföring

Få full koll på kunder och projekt i Severa, och fixa signaturen direkt från Severa med att integrera Visma Sign.

Varför är Severa och Visma Sign en perfekt match?

Sömlös upplevelse

Med integreringen kan du enkelt skicka avtal för signering direkt från Severa. Spara de signerade avtalen under kunder eller projekt för enkel åtkomst, allt på ett ställe. Integrationen är skapad i nära samarbete mellan olika produkter från Visma Solutions.

Säker signering

Visma Sign kan kräva att den som signerar identifierar sig genom BankID, något som säkerställer att dokumentet förblir oförändrat under signeringsprocessen. Dokumenten är dessutom automatiskt säkert lagrade – inget blir kvar i diverse inboxar.

Mer tid, pengar och produktivitet

E-signering minskar behovet av att använda resurser på att skaffa signaturen. Med Visma Sign kan du följa signeringar i realtid och skicka påminnelser. De flesta dokument som skickas via Visma Sign signeras under samma dag.

Erbjudande till Severa-kunder

Visma Sign-paket som inkluderar integrationen -15%

Du får tillgång till erbjudandet med hjälp av våra specialister.
Lämna bara en kontaktförfrågan så hjälper vi dig att välja rätt paket.

Ta kontakt
Läs kampanjvillkoren

Vanliga frågor

  • Vilket Visma Sign-paket behöver jag?

    För integrationen behöver du Visma Signs Professional-, Business- eller Enterprise-paket.
  • Vilket Severa-paket behöver jag?

    För integrationen behöver du Severas Business-, Platinum- eller Enterprise-paket.
  • Hur aktiverar jag integrationen?

    Du aktiverar integrationen enkelt från Severas inställningar: 1. Öppna integrationsinställningarna i Severa via kugghjulsikonen > Inställningar > Integrationer > Visma Sign. 2. Ange ditt företags organisationsnummer och klicka på Auktorisera. 3. Systemet guidar dig sedan genom den slutliga auktoriseringen inom Visma Sign. 4. Klicka på Acceptera för att bekräfta att du vill använda integrationen. 5. Efter en lyckad auktorisering slutförs integrationsinställningarna i Severa. 6. Nu är integrationen klar att användas!
  • Vad mer är bra att veta?

    För att underlätta användningen behöver din organisation ha en standardunderskrivare definierad i Visma Signs inställningar i Severa, så att förfrågningarna alltid skickas till rätt person. Du behöver också ha en förbestämd mapp i Visma Sign för avtal som ska signeras. Skapa en ny mapp i Visma Sign via Dokument > Mappar > Skapa ny mapp.
  • Var hittar jag Severas support?

    Severas supportsidor är tillgängliga dygnet runt. Du kan nå dem här >
  • Hur signerar man dokument?

    I Severa kan du börja signeringsprocessen för dokument direkt från kund- eller projektkortet. När integrationen är igång visas knappen ”Signera dokument” i fil- och länksektionen på kund- och projektkorten. Processen är densamma på både kund- och projektkortet. På kundkortet kan du koppla dokumentet till ett specifikt projekt om du vill.
  • Kan jag se signeringens status i Severa?

    Ja. Dokumentens status och skickade dokument syns i fil- och länksektionen i Severa. Om ett dokument inte är signerat kan du klicka på dokumentets namn för att ladda ner en ZIP-fil med alla bifogade filer. När dokumentet är signerat kan du ladda ner de signerade dokumenten som en PDF genom att klicka på dokumentets namn. PDF-filen innehåller alla filer och signaturer.

Vill du veta mer om integrationen?

Vår specialist kan visa dig hur integrationen mellan Severa och Visma Sign fungerar. Lämna bara en kontaktförfrågan till oss!